پروژه و مقاله

جدیدترین پروژه و مقالات دانشجویی

پروژه و مقاله

جدیدترین پروژه و مقالات دانشجویی

مدیریت دانش

مدیریت دانش

امروزه دانش و سرمایه‏‌‌های فکری سازمان‏‌ها یکی از مزیت‏‌‌های اصلی رقابت محسوب می‌شود و می‌توان اذعان داشت که دانش، قلب اقتصاد جهانی است و این امر مستلزم شناسایی عوامل کلیدی موفقیت و اقدام عملی برمبنای این عوامل تاثیر گذار در مراحل مختلف طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش است.
از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل داده‏‌ها از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار spss و Lisrel بهره گرفته شد.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که بین اجرای بهینه­تر سیستم مدیریت دانش با مولفه­های­( ­فناوری اطلاعات، شاخص توانمندی ساختار و فرهنگ سازمانی، عنصر توانمندی مدیریتی و عنصر فرایند مدیریت دانش) رابطه معناداری وجود دارد.
محیط رقابتی جهان حال حاضر، مدیریت دانش بعنوان ابزاری توانمند جهت حفظ موقعیت رقابتی و مدیریت نوآوری و عامل کلیدی برای بقا در سازمانها تلقی گردیده است.

مقاله مدیریت دانش
بدلیل داشتن پتانسیل مناسب تا کنون مدیریت دانش در صنایع بزرگ جهت پیاده سازی و اجرا مطرح گردیده است و صنایع کوچک و متوسط کمتر به آن توجه نموده‏‌اند.
در این مقاله با بیان مرور ادبیات موضوعی موجود به ضرورت توجه صنایع کوچک و متوسط به مدیریت دانش و ظرفیتها و محدودیت‏‌‌های موجود به این نتیجه رسیده‌ایم که مدلهای پیاده سازی مدیریت دانش در صنایع بزرگ درSME‏‌ها قابل اجرا نیست و نمی‌توان مدل یکسانی برای آنها تجویز نمود در انتها نیز چارچوب کلی جهت پیاده سازی مدیریت دانش درSMEها ارایه شده است.
سازمان‌های کنوین، اهمیت‌ بیشتری جهت درک، انطباق‌پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قایل شده و در کسب و به کارگیری‌ دانش و … در این بخش انواع مقاله مدیریت دانش ارایه شده است.
مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی( به انگلیسی: Knowledge management- KM) به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، در اختیار افرادی که نیازمند آن‌ها هستند، قرار گیرند تا آن‌ها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند.
مدیریت دانش، شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش و تطبیق بینش‌ها و تجارب در سازمان می‌باشد.
برنامه اجرایی مدیریت اندوخته‌های علمی، بر این دو جز اصلی، بنا می‌شود.

منبع : مقاله مدیریت دانش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.