پروژه و مقاله

جدیدترین پروژه و مقالات دانشجویی

پروژه و مقاله

جدیدترین پروژه و مقالات دانشجویی

فساد اداری

فساد اداری

فساد اداری ازجمله پدیده‏‌‌های سازمانی است که روند توسعه کشورها را بهطور چشمگیری با چالش مواجه ساخته و موجب شکل گیری مشکلات و بحران‏‌‌های اساسی در سراسر جامعه شده است.
هدف این نوشتار تحلیل جامعه شناختی پدیده فساد اداری در ایران می‌باشد.
در این زمینه سعی شده است علل و عوامل موثر در شکل گیری و گسترش فساداداری، رابطه نظام اقتصادی اجتماعی و سیاسی با فساد اداری، پیامدهای وجود و استمرار فساد اداری و سرانجام ارایه راه کارهای مناسب برای مقابله با این پدیده مورد بررسی و مداقه علمی واقع شود .
ساختارتحقیق ازدوفصل تشکیل شده است که فصل نخست درمورد علل و عوامل شکل گیری فساد اداری تشکیل شده است وفصل دوم درمورد زمینه های فساد اداری تشکیل شده است.
فساد اداری در مفهوم کلان خود به مجموعه رفتارهای آن دسته از کارکنان بخش عمومی اطلاق می‌شود که در جهت تامین خواسته‏‌‌های فردی خود، عرف و قوانین پذیرفته شده را نادیده می‌گیرند.
فساد اداری و مالی را می‌توان در حول چهار موضوع اصلی؛ تعاریف، پیامدها، راهکارها و سنجش فساد دسته بندی کرد.
این مقاله یک تحقیق مروری است که به بررسی تحقیقات در زمینه فساد اداری و مالی می‌پردازد امروزه فساد اداری و مالی به یک معضل فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و به ویژه در کشورهای درحال توسعه، به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در سر راه پیشرفت جامعه، مطرح شده است که صدمات جبران ناپذیری را بر روی سرعت حرکت چرخ توسعه جوامع وارد نموده است.
آن چه در تمامی تعاریف از فساد اداری مشترک می‌باشد، نوعی هنجار شکنی و تخطی از هنجار‌های اخلاقی و قانونی در عملکرد اداری و سازمانی است و از این رو فساد اداری و تعریف آن تابعی از هنجار‌های مورد قبول در هر جامعه و فرهنگ می‌باشد.
«فساد اداری» ازجمله پدیده‏های سازمانی است که روند توسعه کشورها را بهطور چشمگیری با چالش مواجه ساخته و موجب شکل‏گیری مشکلات و بحران‏های اساسی در سراسر جامعه شده است.
هدف این نوشتار تحلیل جامعه‏شناختی پدیده فساد اداری در ایران می‏باشد.
در این زمینه سعی شده است علل و عوامل موثر در شکل‏گیری و گسترش فساد اداری، رابطه نظام اقتصادی اجتماعی و سیاسی با فساد اداری، پیامدهای وجود و استمرار فساد اداری و سرانجام ارایه راه‏کارهای مناسب برای مقابله با این پدیده مورد بررسی و مداقه علمی واقع شود.

منبع : فساد اداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.